You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Most kolejowy w ciągu LK 104, Chabówka - Rabka Zdrój (km. 4+146 )

Opis projektu

Lokalizacja: Rabka Zdrój, Polska

Dwuprzęsłowy kolejowy most płytowy nad rzeką Rabą w ciągu Linii Kolejowej 104

Wymagania

Konieczność przekroczenia rzeki Raby bez ingerencji w podłoże oraz usytuowanie konstrukcji podporowej mostu na czas betonowania powyżej poziomu wody 1000-letniej, wysoki standard BHP podczas realizacji prac

Klient

BUDIMEX SA

Korzyści dla klienta

  • kompleksowa realizacja obiektu nad rzeką Rabą,
  • dostawa wstępnie zmontowanych kratownic VRB o rozpiętości 30 m, co skróciło czas montażu kratownic do 2 dni,
  • zastosowanie tarcz podporowych VST ułatwiło rektyfikację obiektu dzięki zastosowaniu zestawu hydraulicznego,
  • nadzór nad montażem i demontażem,
  • wsparcie techniczne
  • elektroniczna wymianę informacji (eng. EDI)
Od lewej: Andrzej Adamczyk, Kamil Blitek
Kierownik robót mostowych / Kierownik robót mostowych - BUDIMEX

Znajdujemy się na budowie LK 104, odcinek A1 Chabówka – Rabka Zdrój obiekt km 4 + 146. Jest to obiekt sprężany. Jest widoczne deskowanie ustroju nośnego w postaci kratownic VRB. Wspólnie z dostawcą deskowań firmą PERI udało nam się dopracować system pozwalający na pokonanie przeszkody o rozpiętości 30 m. Kratownice VRB przyjechały w tandemach jak również w pojedynczych zestawach.

Andrzej Adamczyk

 

Kratownice VRB z racji swojej rozpiętości zostały częściowo sprefabrykowane w magazynie PERI i przyjechały do nas w odcinkach 6-metrowych dla tandemów oraz w odcinkach 12-metrowych dla pojedynczych kratownic. To znacząco usprawniło i przyspieszyło proces montażu na budowie, oczywiście w ścisłej współpracy z projektantami.

Kamil Blitek

Rozwiązanie PERI

  • Kratownice VRB o rozpiętości 30 m
  • Podparcie wysokonośne na tarczach VST
  • zestaw hydrauliczny PERI do rektyfikacji kratownic