Obiekt MS-19, droga ekspresowa S-61, Łomża
Opis projektu
Lokalizacja: Łomża, Polska
- Dwujezdniowy most w ciągu drogi ekspresowej S61w formie ustroju skrzynkowego.
- Jednoczesna praca 5 trawelerów PERI VBC.
- 14 sekcji betonowania nawisowego na każdej podporze w jedną stronę.
Wymagania
- Bezpieczne wykonanie prac betoniarskich.
- Wykonanie ustroju nad rzeką Narew bez ingerencji w podłoże.
- Dotrzymanie tygodniowego cyklu betonowania jednej sekcji.
- Powrót urządzenia do podpory startowej w celu przełożenia na drugą nitkę mostu.
- Zapewnienie ciągłości wykonania prac żelbetowych.
Klient
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR
Korzyści dla klienta
- Bezpieczeństwo wykonywania prac w każdych warunkach atmosferycznych oraz brak ingerencji w podłoże.
- Możliwość betonowania przy pomocy urządzenia nawisowego w jednym cyklu segmentów o długości 5,0 m.
- Szybka i bezpieczna rektyfikacja deskowań dzięki odpowiedniemu połączeniu deskowań wsporników i środników, oraz dużej sztywności urządzenia nawisowego PERI VBC.
- Bezpieczny dostęp do sprężania podłużnego obiektu.
- Pewność dostaw wymaganego potencjału deskowań i rusztowań na budowę.
- Wsparcie techniczne dla klienta bezpośrednio na placu budowy.
Jakub Dziura
Kierownik Robót
Znajdujemy się na budowie drogi ekspresowej S61 w miejscowości Łomża. Jest to obiekt MS19 przez rzekę Narew. Most ma 1200 m długości. Zajmujemy się budową przęseł nurtowych. Przęsła budowane są metodą wózków nawisowych - PERI VBC. Wybór wózka nawisowego pozwala przekraczać przeszkody dużą rozpiętością przęseł bez konieczności budowania podpór (rusztowań) tymczasowych.
Rozwiązanie PERI
- Zastosowanie wózka nawisowego PERI VBC umożliwiło przekroczenie rzeki Narew bez ingerencji w podłoże.
- Dzięki zastosowaniu wózka nawisowego z hydraulicznym systemem przejazdu i automatycznego rozdeskowania utrzymano zakładany tygodniowy cykl betonowania.
- Duża sztywność podłużna jak i poprzeczna urządzenia nawisowego pozwoliła na dokładne wykonanie ustroju i bezpieczne sprężanie.
- Dzięki zastosowaniu paneli deskowań VARIO wraz z systemami BHP możliwe było bezpieczne i szybkie wykonywanie prac betoniarskich.