You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Most MD-7 w ciągu drogi ekspresowej S7, Kraków

Opis projektu

Lokalizacja: Kraków, Polska

Nowa, imponująca przeprawa przez Wisłę powstaje po wschodniej stronie stolicy Małopolski w ramach drogi ekspresowej S7. Droga będzie pełnić funkcję obwodnicy Krakowa, prowadząc ruch tranzytowy z północy do autostrady A4. 

Dwunitkowy most wantowy MD-7

  • długość całkowita 700 m, 11 przęseł
  • podwieszone przęsło nurtowe długości 200 m
  • stalowe podłużnice z pomostem z płyt filigran
  • 4 pylony o wysokości 63 m w kształcie litery A
  • ramiona pylonów prowadzone po łuku o przekroju prostokątnym zwężającym się ku górze
  • przekrój ramion skrzynkowy do 2/3 wysokości, powyżej pełny

Wymagania

  • Terminowość dostaw przy napiętym harmonogramie
  • Utrzymanie założonego budżetu realizacji robót żelbetowych
  • Pewność i bezpieczeństwo rozwiązań konstrukcji deskowań i rusztowań
  • Wykonanie pierwomontaży skomplikowanych elementów
  • Maksymalizacja wymiarów sekcji betonowania
  • Minimalizacja pracy żurawia – samoczynne wspinanie deskowań
  • Minimalizacja kosztów montażu na placu budowy

Klient

Strabag Sp. z o.o.

Korzyści dla klienta

  • Dotrzymanie napiętego harmonogramu robót
  • Gwarancja dostaw wymaganego potencjału sprzętu wysokiej jakości
  • Wysoki poziom bezpieczeństwa pracy
  • Eliminacja montażu skomplikowanych elementów na placu budowy dzięki usłudze pierwomontażu w centrach logistycznych PERI
  • Niskie nakłady robocze na montaż i obsługę systemów PERI
  • Doradztwo biura technicznego PERI na każdym etapie budowy
Zdjęcie: Bernadetta Cukrowicz-Brożyna, Kierownik Robót, STRABAG
Bernadetta Cukrowicz-Brożyna
Kierownik Robót

Sposób rozwiązania deskowania pylonu zaproponowany przez PERI przyczynił się w znacznym stopniu do realizacji tego projektu. Deskowanie doskonale dopasowuje się do zmieniającego się przekroju poprzecznego ramion pylonu oraz zmiany ich pochylenia.
​Dzięki bezpiecznej i wygodnej pracy z samoczynnie wspinającym się deskowaniem PERI RCS uzyskuje się wysoką wydajność pracy.

Zdjęcie: Krystian Kot, Kierownik Robót, STRABAG
Krystian Kot
Kierownik Robót

Rozwiązanie PERI

  • Kompletne rozwiązanie materiałowe, technologiczne i logistyczne z doradztwem na placu budowy
  • Pełne dostosowanie rozwiązania do założonego budżetu
  • Duże jednostki deskowań VARIO do formowania ustrojów nośnych estakad dojazdowych zapewniające wydajne przestawianie dużych segmentów na kolejne przęsła
  • Wydajne wznoszenie pylonów za pomocą deskowań zintegrowanych z pomostami samoczynnego wspinania RCS z możliwością pracy w łuku i ze zmienną geometrią
  • Tygodniowy cykl wykonania segmentów pylonów o wysokości 4,2 m
  • Optymalne rozwiązanie podparcia ustrojów nośnych za pomocą wież VST, ST 100 i HD 200