You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Obwodnica Oświęcimia

Opis projektu

Lokalizacja: Oświęcim, Polska

  • 2-jezdniowy most w ciągu drogi ekspresowej S1 w formie ustroju skrzynkowego.
  • Jednoczesna praca czterech trawelerów PERI VBC
  • 14 sekcji betonowania nawisowego na każdej podporze w jedną stronę.

Wymagania

  • Bezpieczne wykonanie prac betoniarskich.
  • Wykonanie ustroju nad rzeką Sołą bez ingerencji w podłoże
  • Dotrzymanie tygodniowego cyklu betonowania jednej sekcji 
  • Powrót urządzenia do podpory startowej w celu przełożenia na drugą nitkę mostu 
  • Zapewnienie ciągłości wykonania prac żelbetowych 

Klient

Generalny wykonawca: BUDIMEX SA

Korzyści dla klienta

  • Dotrzymanie założonego cyklu betonowania.
  • Bezpieczeństwo wykonywania prac w każdych warunkach atmosferycznych oraz brak ingerencji w podłoże
  • Możliwość betonowania przy pomocy urządzenia nawisowego w jednym cyklu segmentów o długości 5,0 m
  • Szybka i bezpieczna rektyfikacja deskowań dzięki odpowiedniemu połączeniu deskowań wsporników i środników, oraz dużej sztywności urządzenia nawisowego PERI VBC
  • Bezpieczny dostęp do sprężania podłużnego obiektu
  • Pewność dostaw wymaganego potencjału deskowań i rusztowań na budowę.
  • Wsparcie techniczne dla klienta bezpośrednio na placu budowy
Daniel Paliwoda
Z-ca kierownika kontraktu

Znajdujemy się na budowie obiektu MGP-3 realizowanego w ramach kontraktu budowa obwodnicy Oświęcimia. Obiekt realizowany jest metoda nawisową z wykorzystywaniem trawelerów PERI VBC. Urządzenia te pozwalają na sprawną realizacje robot w określonych cyklach oraz zgodnie z harmonogramem prac. Na obiekcie pracują 4 tego typu urządzenia. Pozwalają one na realizacje robót w trudno dostępnym terenie m.in. nad przeszkodami takimi jak rzeki. Dzięki współpracy i zaangażowaniu stron oraz wsparciu ekspertów PERI wszystkie problemy techniczne były rozwiązywane na bieżąco.

Rozwiązanie PERI

PERI VBC to system do betonowania nawisowego umożliwiający przekraczanie różnych przeszkód terenowych bez ingerencji w podłoże. W tym przypadku - przekroczenie rzeki Soły.
Trawelery PERI VBC są każdorazowo projektowane z uwzględnieniem szczegółowych wymagań budowy. W tym celu opracowywane są rysunki techniczne oraz montażowe poszczególnych elementów. Dzięki zastosowaniu paneli deskowań VARIO wraz z systemami BHP możliwe było bezpieczne i szybkie wykonywanie prac betoniarskich.