Kładka pieszo-rowerowa, Owińska k/Poznania
Opis projektu
Lokalizacja: Owińska, Polska
- Żelbetowa kładka pieszo-rowerowa o długości całkowitej 120,80 m i szerokości podstawowej ustroju nośnego wynoszącej 5 m.
- Na część żelbetową składają się 2 ramy dojazdowe o długościach 19,90 m oraz 17,90 m a także przęsło nurtowe o długości 83,00 m podwieszone na wantach zamontowanych w stalowym pylonie o wysokości 40 m.
Wymagania
- Zaprojektowanie urządzenia do betonowania ustroju nośnego bez ingerencji w koryto rzeki Warta.
- Zapewnienie przejazdu deskowania z segmentu na segment z ominięciem zamontowanych wcześniej want, bez użycia ciężkiego sprzętu budowlanego.
- Dopasowanie urządzenia do zmieniającej się geometrii przekroju poprzecznego kładki.
- Zapewnienie bezpiecznych stanowisk pracy a także komunikacji pomiędzy stanowiskami nad i pod konstrukcją kładki w trakcie wykonywania prac nad rzeką Wartą.
Klient
MOST Sp. z o.o.
Korzyści dla klienta
- Kompleksowa opieka projektowa i technologiczna na każdym etapie realizacji w zakresie deskowań systemowych a także specjalnych konstrukcji stalowych.
- Optymalne wykorzystanie deskowań z zachowaniem terminów przewidzanych w harmonogramie dzięki nowatorskiej technologii wykonywania ustroju nośnego.
- Powtarzalność wykonywanych czynności na każdym z etapów betonowania pozwalająca skrócić czas realizacji.
- Brak konieczności wykonywania kosztownych i pracochłonnych prac w korycie rzeki Warta.
Maciej Stasiński
Kierownik Budowy
Kładka pieszo-rowerowa w konstrukcji żelbetowej, pylonowa o długości z najazdami 200 m. wykonywana jest według indywidualnego projektu, z wykorzystaniem systemów nawisowych PERI. Deskowanie przejezdne nawisowe pozwala na zabetonowanie w jednym etapie 11 m.b. kładki. Sekwencyjność wykonywanych prac oraz ich powtarzalność pozwalają na wykonanie prac w założonym harmonogramie. Rozwiązanie to jest nowatorskim pomysłem, które z powodzeniem może być wykorzystywane przy tego typu realizacjach, pozwalając na oszczędność czasu i kosztów.
Rozwiązanie PERI
Deskowanie przejezdne ustroju nośnego (Traveler) - minimalizacja kosztów i czasu realizacji poprzez brak ingerencji w koryto rzeki Warta oraz powtarzalność czynności przy obsłudze deskowania na każdym z etapów realizacji.