Opis projektu
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Dzięki budowie nowego mostu Praga stanie swego rodzaju „przedłużeniem” Śródmieścia Warszawy. Będzie to pierwsza przeprawa w stolicy tylko dla pieszych i rowerzystów.
Z Kładki będą korzystać tylko piesi i rowerzyści. Kładka będzie liczyła 452 m długości. Tym samym będzie o 127 m dłuższa od londyńskiego Millennium Bridge, jednego z najbardziej znanych tego typu mostów na świecie. Szerokość konstrukcji wygiętej na kształt błyskawicy będzie zmienna i w najwęższym punkcie wyniesie 6,9 m, a nad nurtem rzeki rozszerzy się do 16,3 m.
Konstrukcja kładki pieszo-rowerowej
Ustrój nośny kładki zaprojektowany został jako konstrukcja w całości stalowa. Ma ona mieć postać hermetycznie zespawanego dźwigara skrzynkowego o zmiennej wysokości zwiększającej się ku podporom. Ustrój oparty będzie na masywnych żelbetowych tarczach filarowych, z których trzy posadowione będą w korycie Wisły, a dwa kolejne po wschodniej stronie szlaku żeglugowego, w oddzielonej wałem strefie wody płytkiej. Aby spełnić wymogi co do wysokości nad lustrem wody w świetle przęsła, konieczne było zastosowanie ustroju nośnego o znacznej smukłości, przy uwzględnieniu obciążeń statycznych i szerokości powierzchni komunikacyjnej. Dlatego w przęśle głównym dźwigar musiał znaleźć się nad pomostem. Zaprojektowano go jako jednopylonowe, stalowe podwieszenie od strony wschodniej.
Wymagania
- Kompleksowa opieka technologiczna i doradztwo PERI w celu ograniczenia pracochłonności montażu deskowań na budowie.
- Niezakłócone dostawy dużego potencjału paneli deskowaniowych przygotowanych na etapie prefabrykacji.
- Odrębny zestaw prefabrykowanych paneli dla każdej z podpór.
Klient
Generalny Wykonawca: BUDIMEX SA
Korzyści dla klienta
- Kompleksowa obsługa budowy.
- Wsparcie projektowe i opieka handlowca na każdym etapie projektu.
- Przygotowane i dostawa na budowę gotowych blatów deskowaniowych przygotowanych w zakładzie prefabrykacji PERI.
- Harmonogram dostaw materiału dostosowywany do możliwości wykonawczych związanych z niskim stanem wody i trudnościami z realizacją podpór nurtowych.