You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Budowa Drogi Ekspresowej S7 - Most MS6 w Ostródzie

Opis projektu

Lokalizacja: Ostróda, Polska

W ramach budowy odcinka drogi S7 Miłomłyn-Olsztynek powstaje dziewięcioprzęsłowy obiekt przekraczający: rzekę Drwęcę, rezerwat przyrody „Rzeka Drwęca”, ul. Mazurską i linię kolejową relacji Poznań-Skandawa. 
Dwunitkowy sprężony most skrzynkowy o długości nitki 560m i długość przęsła 62m wykonywany w deskowaniu stacjonarnym w dziewięciu taktach. 

Wymagania

  • Bezpieczne i ekonomiczne wykonanie obiektu nad czynną linią kolejową oraz doliną Drwęcy stanowiącą obszar Natura 2000
  • Opracowanie uniwersalnego przestawnego zestawu:
    • TRIO do wykonania filarów o zmiennej wysokości,
    • wieże podporowe VST do wykonania kolejnych przęseł.
    • deskowania VARIO do wykonania skrzynki żelbetowej
    • mobilne deskowanie MULTIFLEX 

Klient

Generalny wykonawca
BUDIMEX FERROVIAL AGROMAN

Wykonawca konstrukcji
Konsorcjum EKONOVA S.A. i B4 Sp. z o.o.

Obsługa projektowa
PERI Polska, Oddział Warszawa

Korzyści dla klienta

  • Dotrzymanie napiętego harmonogramu przy użyciu przestawnych deskowań PERI
  • Ograniczenie liczby transportów
  • Rozwiązania dopasowane do zmieniających się potrzeb klienta
  • Pewność dostaw wymaganego potencjału deskowań i rusztowań na budowę
  • Szkolenia z zakresu bezpiecznego użytkowania deskowań dla pracowników wykonawcy

Rozwiązanie PERI

  • Wykonane na wymiar formy TRIO o nietypowym kształcie do filarów obiektu
  • Wieże VST zapewniające platformę roboczą do wykonania skrzynki mostowej
  • Uniwersalne deskowanie VARIO do wykonania skrzynki ustroju nośnego zmiennej w planie na kolejnych przęsłach
  • Kratownice HD (22 szt.) do przekroczenia rzeki Drwęcy,
  • Przestawne deskowania płyty pomostu w celu ograniczenia użycia żurawia