You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

A1, Stryków-Tuszyn

Opis projektu

Lokalizacja: Tuszyn, Polska

  • Wykonanie 15 obiektów inżynierskich w ciągu autostrady A1
  • Ustroje nośne wiaduktów i przejść dla zwierząt realizowane były metodami tradycyjnymi na mokro (obiekty belkowe) oraz z elementów prefabrykowanych wykonanych z belek T

Wymagania

  • Podparcia ustrojów z belek prefabrykowanych typu T umożliwiające łatwe odciążenie podpór
  • Wykonanie wsporników ustrojów belek T montowanych w całości do konstrukcji belki T
  • Bezpieczne wykonanie zarówno podpór jak i ustrojów nośnych
  • Krótki czas realizacji inwestycji
  • Zastosowanie tymczasowych zabezpieczeń bocznych na podporach i ustrojach

Klient

Budimex S.A.

Korzyści dla klienta

  • Mały ciężar elementów składowych wież stosowanych do ustrojów nośnych
  • Łatwość i oszczędność czasu montażu wież podporowych ustrojów nośnych
  • Bezpieczeństwo wykonywania prac w każdych warunkach atmosferycznych
  • Wykonanie prac zgodnie z wymaganiami technologicznymi Projektanta
  • Pewność dostaw wymaganego potencjału deskowań i rusztowań na budowę
Jan Kowalski
Paweł Jońca
Kierownik robót

Zaproponowane rozwiązania projektowe w pełni spełniły nasze oczekiwania. Stosując głowice przegubowe MKK do podpór Multiprop zaoszczędziliśmy mnóstwo czasu na robociźnie, dodatkowo ułatwiły one bardzo prace przy belkach ustroju ustawionych w skosie, gdzie nie musieliśmy stosować klinów drewnianych.  Praca z firmą PERI była prawdziwą przyjemnością.

Rozwiązanie PERI

  • Wykonanie bramek przejazdowych w systemie HD200 umożliwiło łatwe odciążenie podpór HD200 za pomocą stóp odciążających po wykonaniu płyty ustroju
  • Zastosowane głowice przegubowe MKK na podporach i wieżach MULTIPROP zapewniły precyzyjna rektyfikację przy łukach ustroju nośnego
  • System tymczasowych zabezpieczeń bocznych PROKIT EP 110 zintegrowany z deskowaniami ściennymi i rusztowaniami podporowymi ułatwiającymi wykonywanie robót.
  • Zastosowane wsporniki VARIOKIT montowane do belek T służące do wykonania wspornika płyty ustroju umożliwiały sprefabrykowanie całości elementów i następnie ich szybkie podwieszenie